Sunday, March 30, 2014

MENGAPA PERLU MENYOKONG JOKOWI JADI PRESIDEN RI MENDATANG ??

Kolom IBRAHIM ISA
Sabtu, 29 Maret 2014
------------------------------

MENGAPA PERLU MENYOKONG JOKOWI JADI PRESIDEN RI MENDATANG ??

* * *

Sejak kekayaan alam dan bumi Indonesia digadaikan kepada kaum monopoli modal asing 47 tahun yang lalu (Jenewa, 1967), Indonesia hakikatnya sudah menjadi negeri yang dikatagorikan sebagai negeri “neo-kolonial”. Empatpuluh tujuh tahun yang lalu, setelah kaum militer Indonesia di bawah Jendral Suharto berhasil menggulingkan Presiden Sukarno.---- di Jenewa telah berlangsung Konferensi Ekonomi antara kaum monopoli asing dengan penguasa baru Indonesia. Konferensi itu (tidak mengherankan!) diprakarsai dan diselenggarakan oleh “Time Life Corporation of America” ----

Nama konferensi itu sungguh heibat tetapi amat m e n i p u . . dikatakan bahwa konferensi itu adalah untuk . . “membantu pembangunan kembali nasion Indonesia”. .

* * *

Dalam sejarah tercatat, bahwa Konferensi Ekonomi tsb menghasilkan perjanjian-perjanjian dan kontrak-kontrak “pincang” antara Delegasi Ekonomi Indonesia yang terdiri dari para pakar keuangan dan ekonomi Indonesia (terutama terdiri dari) lulusan Berkeley, AS, -- dengan kaum modal dan perusahaan monopoli AS. Kejadian ini yang menjadikan Indonesia menuruti jalur perkembangan ekonomi model konsep IMF dan World Bank, merupakan titik balik RETROGRES , yang HARUS DIKOREKSI!

Seorang pakar ekonomi AS, Professor Jeffrey Winters dari Northwestern University di Chicago, melaporkan tentang konferensi tsb a.l sbb:

Para peserta konferensi dibagi menjadi lima seksi yang berberbeda-beda: Pertambangan di satu kamar, pelayanan di kamar lain, industri ringan di kamar lainbya, perbankan dan finans di kamar lainnya lagi.

Dan apa yang dilakukan oleh bankir Chase Manhattan, adalah duduk dalam sebuah delegasi dan mendiktekan kebijakan yang sesuai dengan kehendak mereka dan para investor lainnya.

Disitulah para penguasa perusahaan besar yang berpindah dari satu meja ke meja lainnya, sambil mengatakan 'ini yang kami inginkan', ini, ini, dan ini'. -- dan secara pokok mereka merancangkan 'legal-infrasturture' untuk investasi di Indonesia.

Saya tidak pernah mendengar situasi seperti ini dimana kaum kapitalis global duduk bersama dengan wakil-wakil negara yang katanya berdaulat dan mendiktekan syarat-syarat masuknya mereka ke negeri itu'.

Demikianlah, dalam tahun 1967 tuntutan para pengusaha asing internasional dipakukan dengan disahkannya oleh rezim Orde Baru, UUPMA, Undang-Undang Penanaman Modal Asing.< Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 1 Tahun 1967 Tentang Penanaman Modal Asing >

* * *

Perjanjian-perjanjian keuangan dan ekonomi, sertga komitmen yang ditandatangani oleh Indonesia di Jenewa ketika itu (yang transparan maupun yang 'rahasia') --- amat merugikan kepentingan ekonomi nasional Indonesia. Selain kekayaan bumi dan alam kita telah digadaikan kepada fihak asing, arah perkembangan ekonomi Indonesia sepenuhnya berada di bawah dikte asing. Seiring dengan masuknya modal asing yang melakukan investasi dengan syarat-syarat yang merugikan, keuangan dan ekonomi Indonesia sepenuhnya tergantung pada fihak asing, pada PINJAMAN dari IMF dan World Bank dan sementara bank-bank asing lainnya.

Di bidang politik luar negeri, Indonesia sepenuhnya mengabdi politik dan strategi Perang Dingin AS dan Barat. Keberadaan Indonesia dalam Non-Aligned Countries, Negara-negara Non-Blok, semata-mata merupakan jubah untuk menutupi hakikat politik luarnegeri yang pro-Barat, serta untuk mengelabui rakyat.

Di bidang kebudayaan, kebiasaan dan tradisi feodal digalakkan rezim Orde Baru. Seni dan sastra asing masuk dan beroperasi dengan leluasa. Ini terjadi setelah seni dan sastra progresif yang berkembang di bawah pemerintahan Presiden Sukarno dilarang dan pelaku serta pendukungnya dipersekusi.

* * *

Pemerintah Indonesia hasil pemilihan presiden 2104, seyogianya mengakhiri keadaan dimana Indonesia telah menjadi sebuah negeri neo-koloni. Maka perjanjian-perjanjian, kommitmen dan kontrak-kontak pincang yang ditandatangni dengan fihak asing harus dipelajari kembali dan diperbaharui. Demikian pula halnya undang-undang yang menyangkut modal asing.

Sedemikian rupa sehingga memberikan syarat terandalkan untuk dibangunnya ekonomi nasional yang berdaulat sebagaimana layaknya sebuah MEGARA MERDEKA.

* * *

Ada pertanda positif. PDI-P sebagai parpol yang mengajukan JOKOWI sebagai calon untuk Presiden pasca 2014, menjelaskan prakarsa yang akan mereka programkan sebagai kebijakan mendatang.

PDI-P menawarkan tiga program untuk mewujudkan: Negara yang berdaulat di bidang politik, Berdikari di bidang ekonomi, dan Berkepribadian budaya Indonesia.

Politik besar bagi Indonesia untuk maju dan berkembang menjadi suatu negeri yang makmur dan adil, bukanlah ide baru. Tiga segi politik besar tsb lebih populer dikenal sebagai TRISAKTI.

Sayang Trisakti di masa pemerintahan Presiden Sukarno, baru merupakan konsep yang belum sempat dipraktekkkan. Pelaksanaannya terhalang oleh perubahan kekuasaan yang terjadi di Indonesia dengan berdirinya rezim Orde Baru.

* * *

Diintreprasikan secara sederhana:

BILA JOKOWI TERPILIH SEBAGAI PRESIDEN RI MENDATANG, MAKA IA AKAN MELAKSANAKAN TIGA PROGRAM BESAR YANG DIPROGRAMKAN OLEH PDI-P.

Itulah sebab utama mengapa JOKOWI PERLU DISOKONG!!

* * *





42 comments:

Unknown said...

Hello, Saya Puan Cynthia Johnson, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan pinjaman peluang masa hidup. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda pernah ditolak oleh bank-bank dan agensi-agensi kewangan yang lain? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? Cuma lebih kerana kami berada di sini untuk semua masalah kewangan anda pada masa lalu. Kami pinjaman dana kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil-bil, untuk melabur pada perniagaan pada kadar 2%. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa kami memberikan bantuan dipercayai dan benefisiari dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (cynthiajohnson154@gmail.com)

Unknown said...

Witaj

Czy potrzebujesz pożyczki lub potrzebujesz kredytu, jesteśmy tutaj, aby pomóc finansowo, wszystko co musisz zrobić, to napisz do nas swoje dane w poniższy formularz i wrócić do nas przez
donaldpatrickloanheritage@gmail.com, aby uzyskać natychmiastowy kredyt w dowolnej ilości w dowolnym miejscu.

Imię i nazwisko:
Wymagana ilosć:
czas trwania:
adres:
Kraj:
cele:
Miesięczny dochód:
Numer telefonu:

Czekamy na odpowiedź.

Donald Patrick

Unknown said...

Adakah anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan? ia Membawa
pinjaman untuk membayar bil anda? Pada masa ini kami menawarkan
pinjaman pendidikan, pinjaman perniagaan, pinjaman rumah, pinjaman pertanian,
pinjaman peribadi, pinjaman kereta, dan lain-lain Jika anda perlu
menunjukkan minat anda ke atas pinjaman, supaya kita dapat
menghantar maklumat lanjut kepada anda.


Hubungi kami melalui e-mel joycerolandloancompany@gmail.com

Unknown said...

Anda mempunyai hutang, sewa belum dibayar atau telah anda menolak pinjaman di bank?
Pasukan kami akan membantu dalam menyelesaikan masalah anda dengan kadar faedah 2%.
Kami mengesyorkan pinjaman yang cepat untuk sebarang tujuan. Hanya kad ID, pengesahan pesat, formaliti minimum, penerimaan tinggi cadangan dan keputusan kredit serendah 15 minit.
Tanpa perlu menyediakan bukti pendapatan. Kami telah mendapat jumlah pinjaman yang tinggi sehingga 152 Juta GBP.
Tempoh pembayaran kami adalah dari 6 bulan hingga 20 tahun. Tiada pemeriksaan kredit atau sejarah kredit.
Datang kepada kami, kami mengendalikan segala-galanya dalam satu hari.
Hubungi kami hari ini melalui e-mel kami: cinderrela.loantfilm@gmail.com atau cinderrela.loanfirm@yahoo.com

Maurice finance said...

Hello,
Saya Encik Maurice yang diperakui, bereputasi, sah & seorang pemberi pinjaman wang yang diiktiraf. Saya meminjam wang kepada orang yang memerlukan bantuan kewangan. Adakah anda mempunyai kredit yang buruk atau anda memerlukan wang untuk membayar bil? Saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda bahawa kami memberikan bantuan benefisiari dipercayai kerana kami akan gembira untuk menawarkan anda pinjaman.
HUBUNGI EMAIL: mauricefinance@hotmail.com

Perkhidmatan yang disediakan termasuk:

membiayai semula
Pinjaman Rumah
gadai janji
Pembaikan Rumah
Pinjaman pelajar
pencipta Pinjaman
Pinjaman kereta
Pinjaman wang keras
Penyatuan hutang
Kemudahan kredit
Pinjaman Perniagaan
Pinjaman Peribadi
Pinjaman antarabangsa

Hubungi kami hari ini dan membolehkan kita membantu anda daripada hardship.Send kewangan kami e-mel dan permintaan untuk permohonan pinjaman untuk mengisi-up. tiada
nombor keselamatan sosial yang diperlukan dan tidak ada pemeriksaan kredit diperlukan. Menerima pembiayaan dalam masa kurang daripada 24 jam. Jaminan kelulusan 100%.

HUBUNGI EMAIL: mauricefinance@hotmail.com

Regards,

Unknown said...

Hello, saya Encik perry, pemberi pinjaman pinjaman peribadi yang
memberikan pinjaman peluang seumur hidup.
Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman
untuk meningkatkan perniagaan anda?
anda telah ditolak oleh
bank-bank dan institusi kewangan lain?
Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji?
cari lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua perkara masalah kewangan anda
masa lalu. Kami memberi pinjaman wang kepada individu
yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau yang memerlukan wang
untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan pada kadar 2%. Saya mahu menggunakan ini
medium untuk memberitahu anda bahawa kami memberikan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan
akan bersedia untuk menawarkan loan.So hubungi kami hari ini melalui e-mel:
perryclementloan@gmail.com Data PEMINJAM 'S
 1) Nama Penuh: ..... ........................................ ..........
 2) Negara: .............................................. .............
 3) Alamat: ................................. ............. ............
 4) Negara: ..................... ......................... ................
 5) Jantina: ..... ......................................... ......... .........
 6) Status Perkahwinan: .................................... ......... ....
 7) Pekerjaan: ................................. ............. .......
 8) Nombor telefon: ......................... .................... ...
 9) Pada masa ini kedudukan di tempat kerja: .................. ...
 10) Pendapatan bulanan: .......................................... ...
 11) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....................................
 12) Pinjaman Duration: ............................................. ...
 13) Tujuan Pinjaman: ............................................
 14) Agama: .............................................. . .........
 15) Adakah anda memohon sebelum .................................
 Terima kasih, mr. perry

Unknown said...

Apakah Anda mencari pinjaman? Atau kau menolak pinjaman oleh bank atau lembaga keuangan untuk satu atau lebih alasan? Anda memiliki tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Clara Alderman Pinjaman Terbatas memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau dari 2%. Silahkan hubungi kami melalui e-mail hari ini di Claraaldermanloans@gmail.com

 Data pemohon:

  1) Nama Lengkap:
  2) Negara:
  3) Alamat:
  4) Negara:
  5) Jenis kelamin:
  6) Status perkawinan:
  7) Pekerjaan:
  8) Nomor telepon:
  9) Posisi Saat di tempat kerja:
10) Pendapatan Bulanan:
11) Jumlah Pinjaman Dibutuhkan:
12) Durasi Pinjaman:
13) Tujuan pinjaman:
14) agama:
15) Apakah Anda diterapkan sebelumnya;
16) Tanggal lahir;

Terima kasih

Clara Alderman Badan Kredit

Unknown said...

Hi nama saya Jeanne Xavier dan saya seorang wanita dari Amerika Syarikat, saya bekerja dengan Kerajaan Kanada untuk tempoh masa yang sangat lama dan saya telah dapat memperoleh wang begitu banyak ketika saya di Pejabat iaitu berjumlah $800,000,000. dan oleh sebab itu saya membuat keputusan untuk melabur pada perniagaan pemberi pinjaman peribadi untuk membantu menyelesaikan isu-isu kewangan manusia rakan-rakan saya. saya memutuskan untuk memberikan pinjaman dalam apa jua bentuk pada kadar 2%, jadi jika anda berminat untuk mendapat manfaat dari syarikat saya anda boleh menghubungi syarikat saya melalui e-mel: jeannexavier111@gmail.com

Unknown said...

Adakah anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan? ia Membawa
pinjaman untuk membayar bil-bil anda? Pada masa ini kami menawarkan
pinjaman pendidikan, pinjaman perniagaan, pinjaman rumah, pinjaman pertanian,
pinjaman peribadi, pinjaman kereta, dan lain-lain Jika anda perlu
menunjukkan minat anda ke atas pinjaman, supaya kita dapat
hantar maklumat lanjut kepada anda.
Hubungi kami melalui e-mel, joycerolandloancompany@gmail.com

lady mia said...

Halo, Ramadan adalah di sini sudah tidak Anda berpikir itu adalah waktu untuk mendapatkan berkah dari Allah bisa conected hari ini dan Anda yakin akan bahagia dengan kasih karunia Allah.
Nama saya adalah Cynthia Johnson. kita hipotek, pinjaman rumah, kredit mobil, pinjaman Hotel, tawaran komersial Umum Mr John Carlson, orang harus memperbarui semua situasi keuangan di dunia / perusahaan untuk membantu mereka yang terdaftar pemberi pinjaman uang pinjaman pribadi, kredit, kredit konstruksi, rendah suku bunga 2% dll kredit modal, pinjaman usaha dan pinjaman kredit buruk bekerja, start up. Kami membiayai proyek di tangan dan perusahaan Anda / mitra dan saya juga ingin menawarkan pinjaman pribadi untuk klien mereka. hubungi kami melalui e-mail untuk informasi lebih lanjut: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com

Unknown said...

Hello Am Mrs, ANGELA TAYLOR Am pemberi pinjaman pinjaman yang sah dan dapat diandalkan memberikan pinjaman
pada syarat dan ketentuan yang jelas dan dimengerti pada tingkat bunga 2%. dari
$ 20.000 sampai $ 10,000000 USD, Euro dan Pounds Hanya. Saya memberikan Kredit Usaha,
Pinjaman Pribadi, Pinjaman Mahasiswa, Kredit Mobil Dan Pinjaman Untuk Bayar Off Bills. jika kamu
membutuhkan pinjaman apa yang harus Anda lakukan adalah untuk Anda untuk menghubungi saya secara langsung
di: angelataylorloanfirm@hotmail.com
Tuhan Memberkatimu.
Salam,
Mrs Angela taylor
Email: angelataylorloanfirm@hotmail.com


Catatan: Semua balasan harus kirim ke: angelataylorloanfirm@hotmail.com

Unknown said...

Aku Risna Susanti, saya menggunakan waktu ini untuk memperingatkan semua rekan-rekan saya INDONESIANS.Who yang terjadi di sekitar mencari pinjaman, Anda hanya harus berhati-hati. satu-satunya tempat dan perusahaan yang dapat menawarkan pinjaman adalah JOYCE ROLAND PINJAMAN PERUSAHAAN. Saya mendapat pinjaman saya dari mereka. Mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman yang sah di internet. Lainnya adalah semua pembohong, saya menghabiskan hampir 32 juta di tangan palsu pemberi pinjaman. Tapi pinjaman kualitas memberi saya mimpi saya kembali. Ini adalah alamat email mereka nyata: joycerolandloancompany@gmail.com email pribadi saya sendiri: risnasusanti247@gmail.com. Anda dapat berbicara dengan saya kapan saja Anda inginkan. Terima kasih semua untuk mendengarkan permintaan saya untuk saran.

Unknown said...

TAWARAN PINJAMAN UNTUK SEMUA (MEMOHON SEKARANG)
Adakah anda seorang ahli perniagaan atau perempuan? Adakah anda dalam mana-mana tekanan kewangan? adakah anda memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda mempunyai pendapatan yang rendah
dan mendapati sukar untuk mendapatkan pinjaman daripada bank-bank tempatan dan institusi kewangan lain? Jawapan: Di sini, Stahl Kristian Firma Pinjaman adalah jawapannya. Kami menawarkan;

a) pinjaman peribadi, pengembangan perniagaan.
b) Perniagaan Mula-up dan pendidikan.
c) penyatuan hutang.
d) Pinjaman Wang Hard.

Walau bagaimanapun, kaedah kami menawarkan kemungkinan untuk menunjukkan jumlah
pinjaman yang diperlukan dan juga jangka masa yang anda mampu untuk menyelesaikan pinjaman
pembayaran balik dengan kadar faedah sebanyak 2%. Ini memberikan peluang sebenar untuk anda
mendapatkan wang yang anda perlukan. Calon yang berminat perlu menghubungi kami melalui:
E-mel: stahlchristianloanfirm@gmail.com
Telefon: 678-856-6859

Unknown said...

`Nama saya Yura Wibawa, warga negara Indonesia saat ini bekerja di kerajaan bersatu, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua orang yang mencari pinjaman untuk berhati-hati tentang penipu kerana mereka di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya secara kewangan turun, dan kerana hutang saya, keadaan terdesak dan kemiskinan, saya telah scammed oleh beberapa syarikat pinjaman disebutkan dalam talian. Aku tidak kehilangan harapan sampai seorang teman saya merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Mrs Clara Alderman yang memberi pinjaman pinjaman tanpa cagaran sebanyak $ 38,000 pada 24 jam tanpa tekanan, pada awalnya itu seperti mimpi bagi saya sampai aku melihat ansuran pertama saya waspada 3 jam selepas saya memohon dan mengikuti arahan. Saya menggalakkan sesama Indonesia yang memerlukan pinjaman untuk menyenangkan menghubungi Ibu Clara via: claraloans@financier.com atau hubungi mereka di +447045730449
Hati-hati! Anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lebih lanjut melalui: Yurawibawa@gmail.com

Unknown said...

MEMOHON PINJAMAN MURAH DAN MUDAH ANDA
Jika anda memerlukan wang dan telah dinafikan atau menghadapi masalah mengakses pinjaman daripada bank-bank, dengan penolakan fail permohonan pinjaman anda. Kami adalah rangkaian pakar kewangan swasta dapat membuat pinjaman untuk jumlah yang anda perlukan dan dengan keadaan yang membuat hidup anda lebih mudah. Kami boleh membantu anda dalam bidang-bidang berikut:
* Kewangan
* Pinjaman
* Pinjaman Pelaburan
* Pinjaman Auto
* Penyatuan Hutang
* Barisan Kredit
* Mortgage Kedua
* Pembelian kredit
* Pinjaman Peribadi
Anda terjebak, Bank adalah dilarang dan anda tidak mendapat manfaat daripada bank-bank atau anda lebih baik mempunyai projek dan memerlukan pembiayaan, kredit lapuk atau memerlukan wang untuk membayar bil-bil, wang untuk melabur dalam perniagaan. Walaupun kami bersedia untuk melayani anda untuk permohonan pinjaman peribadi anda daripada 10,000 USD dan ke atas bagi setiap individu kadar faedah sebanyak 2%. Kami berada dalam kedudukan untuk memenuhi peminjam kami perlukan dalam tempoh 72 jam dari tarikh penerimaan permohonan mereka.
Sila hubungi kami melalui e-mel kami di: carolineloan@gmail.com

Unknown said...

Hari yang baik,
Adakah anda memerlukan pinjaman antara individu menghadapi masalah kewangan dan akhirnya keluar dari kebuntuan yang disebabkan oleh bank-bank untuk menolak permintaan mereka untuk rekod kredit? Kami menawarkan pinjaman tulen yang terdiri daripada 1.000-100.000.000, tiada jaminan bank dan kadar faedah yang berpatutan sebanyak 2%. Saya boleh membantu membuat jumlah pinjaman tertentu yang anda mahu. Hubungi saya jika anda berminat.

EMAIL: mauricefinance@hotmail.com
Regards
Maurice Kewangan

Lady Mia said...

Halo, nama saya Mia Mulyadi. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial, dan putus asa, saya telah scammed oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Ibu Cynthia yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari Rp800.000.000 (800 JUTA ) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dengan tingkat bunga hanya 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah i diterapkan untuk dikirim langsung ke rekening saya tanpa penundaan. Karena aku berjanji padanya bahwa aku akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman dalam bentuk apapun, silahkan hubungi dia melalui emailnya: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com
Anda juga dapat menghubungi saya di email saya ladymia383@gmail.com.
Sekarang, semua yang saya lakukan adalah mencoba untuk bertemu dengan pembayaran pinjaman saya bahwa saya kirim langsung ke rekening bulanan.

Unknown said...



Adakah anda bosan dengan kecewa, lookig tolong, anda sedang mencari untuk pinjaman sebenar? Nama saya orang Yunani Spencer. gadai janji, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman Hotel, tawaran komersial General Mr Daniel Blake, seseorang itu perlu mengemas kini semua keadaan kewangan dalam dunia / syarikat untuk membantu mereka yang berdaftar pinjaman wang pinjaman peribadi, pinjaman, pinjaman pembinaan, kredit faedah yang rendah kadar modal dan lain-lain 2%, pinjaman perniagaan dan pinjaman perniagaan kredit buruk, memulakan. Kami membiayai projek di tangan dan syarikat / pasangan anda dan saya juga ingin menawarkan pinjaman peribadi kepada pelanggan mereka. hubungi kami melalui e-mel untuk maklumat lanjut: hellenspencerloanfirm@gmail.com

Unknown said...

Adakah anda telah tertipu pada masa lalu seperti saya kerana anda mencari pinjaman untuk perniagaan atau hutang, atau anda memerlukan pinjaman dengan kadar faedah yang rendah? Adakah anda telah ditolak oleh bank-bank semasa permohonan pinjaman, adakah anda memerlukan pinjaman segera, pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan atau pinjaman gadai janji dan anda keliru tentang bagaimana? Jangan bimbang, kerana i am di sini untuk berkongsi bagaimana saya saya mendapat bentuk bantuan pinjaman mudah. i am benefisiari mudah Pinjaman Limited. Mereka membantu saya dengan pinjaman yang besar mudah, dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2.5% dan pinjaman sangat cepat yang membantu saya dalam perniagaan saya dan menyelamatkan nyawa anak saya (Ahmed). Untuk maklumat lanjut, hubungi mereka di Easyloan@solution4u.com
Atau hubungi saya Wulan pada Wulanaditya2@gmail.com untuk maklumat lanjut.

Sandra Ovia Loan Firm said...

Hello, Saya Puan Sandra Ovia, wang pemberi pinjaman swasta, adakah anda dalam hutang? Anda memerlukan rangsangan kewangan? pinjaman untuk merancang untuk tahun baru, untuk memenuhi sehingga bil anda, mengembangkan perniagaan anda pada tahun ini dan juga untuk pengubahsuaian rumah anda. Saya memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat tempatan, antarabangsa dan juga pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2%. Anda boleh menghubungi kami melalui E-mel: (sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda dipersilakan untuk syarikat pinjaman kami dan kami akan memberikan anda perkhidmatan yang terbaik kami.

Unknown said...

Adakah anda bosan dengan kecewa, mencari bantuan, anda sedang mencari untuk pinjaman sebenar? Nama saya Holmes Ciara. gadai janji, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman Hotel, tawaran komersial General Mr Daniel Blake, seseorang itu perlu mengemas kini semua keadaan kewangan dalam dunia / syarikat untuk membantu mereka yang berdaftar pinjaman wang pinjaman peribadi, pinjaman, pinjaman pembinaan, faedah yang rendah kredit Kadar pinjaman perniagaan kredit buruk modal dan lain-lain 2%, pinjaman perniagaan dan, memulakan. Kami membiayai projek di tangan dan syarikat / pasangan anda dan saya juga ingin menawarkan pinjaman peribadi kepada pelanggan mereka. hubungi kami melalui e-mel untuk maklumat lanjut: holmesciaraloancompany@gmail.com

Unknown said...

Halo, aku mr Recardo, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan pinjaman kesempatan waktu hidup. Apakah Anda membutuhkan pinjaman mendesak untuk melunasi utang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? mencari lebih karena kami berada di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu. Kami meminjamkan dana kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, untuk berinvestasi di bisnis pada tingkat 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu Anda bahwa kami memberikan bantuan yang handal dan penerima dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui email di: Recardoroland.loanfirm@gmail.com

Unknown said...

Hello kawan-kawan saya dan keluarga, sila Saya mahu anda semua untuk berhati-hati di internet. Saya akan menasihati anda untuk tidak memohon pinjaman di internet kerana tidak semua daripada mereka yang sebenar, mereka adalah satu penipuan, mereka akan meminta anda untuk menghantar wang untuk pendaftaran, pemindahan, kos insurans dan masih anda tidak akan mendapatkan pinjaman anda, mereka semua pencuri. Saya telah menjadi mangsa dalam tiga pemberi pinjaman yang berbeza di sini dan saya menghantar jumlah pelukan wang kerana saya benar-benar mahu mendapatkan pinjaman ini dan saya dipercayai kali pertama, tetapi saya tidak boleh mendapatkan pinjaman daripada mereka. Sila anda perlu berhati-hati supaya anda tidak akan tertipu seperti saya, jika anda benar-benar mahu untuk memohon di internet, hanya ada satu pinjaman pemberi pinjaman saya percaya begitu banyak kerana selepas saya cuba beberapa tempat-tempat dan saya telah ditipu, saya begitu banyak dalam sakit kerana saya mempunyai hutang untuk membayar, jadi rakan saya di pejabat membantu saya keluar untuk mencari pinjaman pemberi pinjaman sebenar dan sah dan kita mencari pemberi pinjaman pinjaman baru ESTHER JONES, dan kami melaksanakan dalam perusahaan, jadi saya rakan adalah orang yang membantu saya untuk mematuhi semua peraturan dan peraturan dan kepada Allah kemuliaan yang saya dapat pinjaman daripada syarikat itu kira-kira 422 juta. jadi jika anda memerlukan pinjaman anda perlu menghubungi ESTHER JONES dan ikut peraturan dan saya memberi jaminan kepada anda bahawa anda akan mendapat pinjaman anda dalam masa kurang daripada 24 jam, anda boleh menghubunginya di e-mel di estherjones.lenders@gmail.com .
Anda masih boleh hubungi saya di e-mel saya di yulia.suryanto@gmail.com

Dangote Loan Company said...


Tuan Nyonya
Terutama di seluruh dunia, Anda perlu pinjaman uang antar individu untuk mengatasi kesulitan keuangan akhirnya memecahkan kebuntuan diprovokasi oleh bank, oleh penolakan file aplikasi pinjaman Anda. Kami adalah jaringan ahli keuangan swasta mampu membuat pinjaman untuk jumlah yang Anda butuhkan dan dengan kondisi yang membuat hidup Anda lebih mudah. Kami dapat membantu Anda dalam bidang berikut:
Keuangan *
* Home Loan
* Investasi Pinjaman
* Auto Pinjaman
* Konsolidasi hutang
* Line of Credit
* Kedua Mortgage
* Akuisisi kreditan
Anda terjebak, Bank dilarang dan Anda tidak mendapatkan manfaat dari bank atau Anda lebih baik memiliki sebuah proyek dan membutuhkan pembiayaan, kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, uang untuk berinvestasi pada bisnis. Sementara kami siap melayani anda untuk aplikasi pinjaman pribadi Anda dari € 500 sampai € 10 juta untuk masing-masing tertentu dapat membayar tingkat bunga 1,5%. Kami berada dalam posisi untuk memenuhi peminjam kami dalam waktu 12 jam sejak diterimanya permohonan mereka.
Silahkan hubungi kami untuk lebih jelasnya;
dangotegrouploandepartment@gmail.com

Lady Mia said...

KABAR BAIK!!!

Nama saya Aris. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial, dan putus asa, saya telah penipuan oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan menggunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Ibu Cynthia meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari Rp800,000,000 (800 Juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dengan tingkat bunga hanya 2%.

Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya diterapkan untuk dikirim langsung ke rekening saya tanpa penundaan. Karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan menghubungi dia melalui email: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan oleh kasih karunia Allah dia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda mematuhi perintahnya.

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: ladymia383@gmail.com dan kehilangan Sety saya diperkenalkan dan diberitahu tentang Ibu Cynthia Dia juga mendapat pinjaman baru dari Ibu Cynthia Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya: arissetymin@gmail.com sekarang, semua yang akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya kirim langsung ke rekening bulanan.

Unknown said...

Memohon pinjaman convinent anda

Adakah anda seorang ahli perniagaan atau perempuan? Adakah anda dalam mana-mana tekanan kewangan? Adakah anda memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda mempunyai pendapatan yang rendah dan sukar untuk mendapatkan pinjaman daripada bank-bank tempatan dan institusi kewangan lain? Jawapan: Di sini, Angela Davids Loan Firm adalah jawapannya. Kami menawarkan;

* pinjaman peribadi, pengembangan perniagaan.
* Business Start-up dan pendidikan.
* penyatuan hutang.
* Pinjaman Hard Money.

Walau bagaimanapun, kaedah kami menawarkan kemungkinan untuk menunjukkan jumlah pinjaman yang diperlukan dan juga tempoh yang anda mampu untuk melengkapkan pembayaran balik pinjaman dengan kadar faedah sebanyak 5-7% bergantung kepada pinjaman jenis pf. Ini memberikan peluang yang sebenar untuk mendapatkan wang yang anda perlukan anda. Calon yang berminat perlu menghubungi kami melalui: matildablakeloanfirm@gmail.com atau hubungi perkhidmatan pelanggan kami pada +14158892524

Unknown said...

Saya Mis, Ann mcarthy A pemberi pinjaman wang, saya meminjamkan wang kepada individu atau syarikat yang ingin mendirikan sebuah perniagaan yang menguntungkan, yang merupakan tempoh hutang lama dan ingin membayar. Kami menyediakan semua jenis pinjaman anda boleh pernah berfikir, kita baik pinjaman swasta dan kerajaan, dengan suku bunga kredit yang sangat berpatutan. Hubungi kami sekarang dengan alamat e-mel panas kami: (annmcarthyloanfim@gmail.com) Kebahagiaan anda adalah perhatian kami.

Indriaty Manirjo said...

Aku indriaty manirjo, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman reliabl yang MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. Saya mendapat pinjaman saya Rp850,000,000 dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui MAGRETSPENCERLOANCOMPANY dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. menghubungi mereka melalui email:. (magretspencerloancompany@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (indriatymanirjo010@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Anonymous said...

EAGLES PINJAMAN LIMITED OF UNITED STATE OF AMERICA.
Tawaran pinjaman faedah yang rendah sebanyak 2% bagi bulan terakhir pada tahun 2016.

Nombor telefon: +18653126336
E-mel: eaglesloanlimited@gmail.com
================================================== ==========

teddy lisa said...

Saya Teddy Lisa yang pengedar kereta, setia Islam. Adakah anda putus asa atau kecewa? yang anda menyesal pernah memulakan perniagaan? Adakah anda menghadapi masalah? atau anda hanya mendapat melalui kegagalan perniagaan? yang anda mahu untuk menghentikan proses keusahawanan? yang anda mahu untuk menghentikan perniagaan anda dan kembali ke sekolah untuk mendapatkan ijazah? i adalah mangsa semua cabaran-cabaran ini Jika salah satu keadaan di atas berkaitan dengan anda, maka saya mempunyai beberapa nasihat untuk anda, membina perniagaan yang pasti bukan satu tugas yang mudah ia adalah satu proses yang kebanyakan orang takut kepada cabaran yang terlibat dan itulah sebabnya banyak orang lebih suka menyimpan pekerja supaya mengambil langkah berani untuk memulakan perniagaan anda sendiri anda telah benar-benar membuktikan keberanian anda membina perniagaan yang berjaya dari awal hanya tentang surmounting cabaran tidak lebih, tidak kurang ada usahawan yang berjaya mempunyai satu perjalanan yang sempurna untuk bahagian atas dan tidak akan cabaran, kekecewaan dan kegagalan akan sentiasa berada di sana tetapi cara anda mengendalikan mereka yang menentukan sama ada anda akan berjaya atau tidak ramai orang-orang yang mengatakan mereka adalah pemberi pinjaman semua palsu, saya adalah seorang mangsa penipu internet untuk 9 bulan. saya rasa bahawa hidup saya sudah berakhir dan perniagaan ke bawah supaya saya melawat pengumuman pinjaman tapak satu hari, dan saya terserempak dengan tuan rumah yang besar, Aasimah Aadila, pengiklanan kredit dan saya mengambil iman dan memohon pinjaman daripada Rp500,000,000,000.00 selepas mengisi keluar bentuk dan semua proses yang telah dilakukan, saya telah diminta untuk membayar caj yuran perpindahan dan saya juga mengambil iman dan membayar yuran, sayang kejutan terbesar saya saya. Dia memberikan saya pinjaman Rp500,000,000,000.00 dengan kadar faedah yang sangat rendah 1% dan juga tanpa cagaran, tanpa penjamin dan tiada yuran pendaftaran kepada kejutan terbesar saya pinjaman saya diluluskan siap, dalam tempoh kurang daripada 5 jam saya mempunyai wang dalam akaun saya tanpa apa-apa masalah sebab mengapa saya membuat kesaksian ini hingga ke hari ini untuk dia, kerana dia berubah semua kesedihan saya kegembiraan dan ketawa rakan-rakan Indonesia saya, dia adalah Tuhan dihantar untuk membantu saya untuk keterangan hari ini bahawa anda menghubungi abang saya dan kakak saya dan anda akan berpuas hati dengan hidup lagi dan semua hidup saya, saya akan menjadi sangat greatfull untuk Aasimah Aadila hubungan pINJAMAN SYARIKAT Puan Aasimah Aadila sendiri e-mel (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) ,,,, dan mendapatkan pinjaman hari ini anda juga boleh menghubungi saya di (teddylisa2020@gmail.com) kawan saya (omogbudeabundace@gmail.com), beliau adalah orang yang meyakinkan saya untuk membayar yuran saya apabila saya takut bahawa dia mungkin menjadi salah satu penipu internet tetapi kasih sayang di kalangan semua pemberi pinjaman kredit masih seseorang yang mengambil berat apa-apa yang tidak pergi ke pemberi pinjaman dalam talian, mencari sebuah syarikat pinjaman geniue semoga Allah membantu kita semua sekali lagi alamatnya (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)

Unknown said...

AKHIR TAHUN PINJAMAN TAWARAN
Kami memberi pinjaman wang kepada individu atau syarikat-syarikat yang mahu mewujudkan perniagaan yang menguntungkan, yang merupakan masa yang panjang dan mahu membayar hutang mereka. Kami menyediakan semua jenis pinjaman anda pernah boleh berfikir, swasta, syarikat dan pinjaman kerajaan dengan kadar faedah sebanyak 2%.
Hubungi kami dengan alamat e-mel panas kami: (paydayloanfinancial@gmail.com) kebahagiaan anda adalah kebimbangan kami.

maklumat peminjam:
Nama penuh: _______________
Negara: __________________
Jantina: ______________________
Umur: ______________________
Jumlah yang diperlukan: _______
Tempoh pinjaman: ____________
Tujuan pinjaman: _____________
Nombor telefon: ________

PAYDAYLOAN
(Paydayloanfinancial@gmail.com)

Mrs Rebecca said...

Kami adalah sebuah organisasi yang ditubuhkan untuk membantu orang yang memerlukan
bantuan, seperti bantuan kewangan. Jadi, jika anda akan melalui kewangan
masalah, jika anda mempunyai keadaan huru-hara kewangan dan anda memerlukan dana untuk
memulakan perniagaan anda sendiri atau anda memerlukan pinjaman untuk membayar hutang atau membayar
bil, memulakan perniagaan yang baik atau anda mendapati sukar
mendapatkan pinjaman modal dari bank-bank tempatan, hubungi kami hari ini melalui e - mail
rebeccawilliamsloanfirm@gmail.com

 "Jadi, jangan biarkan peluang ini berlalu begitu sahaja,
Anda dinasihatkan untuk melengkapkan dan mengembalikan butiran di bawah ..

Nama awak: ______________________
Alamat anda: ____________________
Negara awak: ____________________
Tugas anda: __________________
Jumlah pinjaman yang diperlukan: ______________
Tempoh pinjaman: ____________________
Pendapatan bulanan: __________________
Nombor telefon: ________________
Adakah anda memohon pinjaman sebelum: ________________
Jika anda telah memfailkan pinjaman sebelumnya, di mana anda dirawat dengan jujur? ...

Bertindak cepat dan keluar dari tekanan kewangan, keadaan huru-hara, dan cabaran
hubungi REBECCA WILLIAMS LOAN FIRM hari ini melalui e - mail:
rebeccawilliamsloanfirm@gmail.com

Unknown said...

TAHUN BARU PINJAMAN TAWARAN UNTUK SEMUA RAKYAT MALAYSIA DARI JESSICABROWNFINANCEFIRM !!!

Kami ingin semua pelanggan kami yang dihormati tahun baru gembira, dan mengalu-alukan anda semua untuk syarikat pinjaman pinjaman global kami. Adakah perniagaan anda memerlukan pembiayaan? Adakah anda memerlukan wang untuk membeli peralatan, skala strategi pemasaran anda, atau mengambil pekerja-pekerja baru? Tidak kira apa keperluan anda, ada satu perkara yang anda perlu ingat: mencari pinjaman perniagaan adalah lebih mudah hari ini dalam tahun 2017 berbanding sebelum ini. Kami adalah sebuah organisasi syarikat pinjaman global; kita adalah yang paling cepat bahawa apa-apa pinjaman kepada individu yang layak, syarikat swasta dan orang ramai pada kadar faedah 4% tanpa cagaran.

Hubungi kami hari ini untuk permintaan pinjaman anda melalui e-mel: jessicabrownfinancefirm@gmail.com PINJAMAN Perkhidmatan yang disediakan termasuk:
========================== ======
* Commercial Lending.
* Pinjaman peribadi.
* Perniagaan Kredit.
* Pinjaman Pelaburan.
* Pinjaman Pembangunan.
* Pinjaman Hasil.
* Pembinaan Pinjaman.
* Pinjaman Perniagaan Dan lain-lain lagi:
                                                                            BORANG PINJAMAN:
                                                                       =================
DATA PERMOHONAN
1) Nama Penuh:
2) Tempoh pinjaman:
3) Alamat:
4) Seks:
5) Status perkahwinan:
6) Tempat Kerja:
7) Nombor Telefon:
8) Pendapatan bulanan:
9) Jumlah pinjaman yang diperlukan:
10) Nama Facebook:
11) Agama:
12) Tarikh lahir:
13¬) Kemudian kaum kerabat

Selamat sejahtera.
Pengarah Pinjaman: MRS JESSICA BROWN
Regional kepala ibu pejabat Alamat: Nehru Place 13th Floor Eros Corporate Tower New Delhi 110 019.INDIA
 


Jessicabrownfinancefirm - Copyright © 2017. Hak Cipta Terpelihara

Unknown said...

Hello kawan-kawan saya dan keluarga, sila Saya mahu anda semua untuk berhati-hati di internet. Saya akan menasihati anda untuk tidak memohon pinjaman di internet kerana tidak semua daripada mereka yang sebenar, mereka adalah satu penipuan, mereka akan meminta anda untuk menghantar wang untuk pendaftaran, pemindahan, kos insurans dan masih anda tidak akan mendapatkan pinjaman anda, mereka semua pencuri. Saya telah menjadi mangsa dalam pemberi pinjaman yang berbeza di sini dan saya menghantar jumlah pelukan wang kerana saya benar-benar mahu mendapatkan pinjaman ini dan saya percaya mereka pada mulanya, tetapi selepas membayar yuran, i tidak mendapat pinjaman daripada mereka. Anda perlu berhati-hati supaya anda tidak akan tertipu seperti saya, jika anda benar-benar mahu untuk memohon pada pinjaman di internet, hanya ada satu pemberi pinjaman pinjaman yang saya percaya begitu banyak kerana selepas saya cuba beberapa tempat-tempat dan saya telah ditipu, Saya begitu banyak dalam kesakitan kerana saya mempunyai hutang untuk membayar, jadi rakan saya di pejabat membantu saya keluar untuk mencari pemberi pinjaman pinjaman sebenar dan sah dan kami mendapati pemberi pinjaman yang Esther Jones peminjam, dan kami digunakan dalam firma itu, kawan saya adalah orang yang membantu saya untuk mematuhi semua peraturan dan peraturan dan kepada Allah menjadi Glory, saya mendapat pinjaman daripada syarikat kira-kira 422 juta Rupiah. jadi jika anda memerlukan pinjaman anda perlu menghubungi Esther Jones Peminjam dan ikut peraturan dan saya memberi jaminan kepada anda bahawa anda akan mendapat pinjaman anda dalam masa kurang daripada 24 jam, anda boleh menghubungi mereka di e-mel, estherjones.lenders@gmail. com.

Anda masih boleh hubungi saya di e-mel saya di yulia.suryanto@gmail.com

Anonymous said...


SILA BACA!!!! SILA BACA!!!! SILA BACA!!!! SILA BACA!!!!

Hey Guys !!! Am amat gembira saya mendapat lombong dari Luana. kad ATM kosong saya boleh mengeluarkan $ 1000 setiap hari. Saya dapat dari minggu lepas beliau dan sekarang saya mempunyai $ 14,000 secara percuma. Kosong ATM mengeluarkan wang dari mana-mana mesin ATM dan tidak ada nama di atasnya, ia tidak boleh dikesan dan kini saya mempunyai wang untuk perniagaan dan wang yang cukup untuk saya dan keluarga saya untuk hidup .Saya sangat gembira i bertemu Annie kerana saya bertemu dua orang sebelum beliau dan mereka mengambil wang saya tidak mengetahui bahawa mereka adalah penipuan. Tetapi gembira sekarang. Annie menghantar kad melalui DHL dan saya mendapat dalam dua hari. Dapatkan kad anda sendiri dari dia kini dia tidak seperti scammer lain berpura-pura mempunyai kad ATM, Beliau memberi ia keluar secara percuma untuk membantu orang walaupun ia adalah menyalahi undang-undang tetapi ia membantu banyak dan tiada siapa yang mendapat terperangkap. im berterima kasih kepada Annie kerana dia berubah cerita saya dengan tiba-tiba. kad ini berfungsi di seluruh negara kecuali Mali dan Nigeria. Alamat e-mel Annie adalah: atmhacker2015@gmail.com

"ISKANDAR LENDERS" said...


Kabar baik bagi Anda semua membutuhkan dana pinjaman cepat untuk proyek Anda, atau apakah Anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Pernahkah Anda ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda memerlukan pinjaman konsolidasi atau hipotek? Cari tidak lebih karena kita di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu. Kami memberikan pinjaman kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, untuk berinvestasi dalam bisnis dengan tarif yang lebih rendah. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa kami memberikan bantuan yang sangat andal, jadi hubungi kami hari ini melalui e-mail di: E-mail {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
BBM INVITE: {D8980E0B}

Solusi Cepat Kaya said...

,,.,KISAH NYATA , , , ,
Aslamu alaikum wr wb..Allahu Akbar, Allahu akbar, Allahu akbar
Bismillahirrahamaninrahim,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki, namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang, hingga suaatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yng saya punya, akhirnya saya menaggung utang ke pelanggan saya totalnya 470 juta dan di bank totalnya 800 juta , saya stress dan hamper bunuh diri anak saya 2 orng masih sekolah di smp dan sma, istri saya pergi entah kemana dan meninggalkan saya dan anakanaknya ditengah tagihan utang yg menumpuk, demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue, ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan KI JAMBRONG hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama satu minggu saya berpikir dan melihat langsung hasilnya, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KI jambrong di No 0853-1712-1219. Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Demi AllAH dan anak saya, akhirnya 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kini saya kembali sukses terimaksih KI JAMBRONG saya tidak akan melupakan jasa AKI. JIKA TEMAN TEMAN BERMINAT, YAKIN DAN PERCAYA INSYA ALLAH, SAYA SUDAH BUKTIKAN DEMI ALLAH SILAHKAN HUB AKI JAMBRONG DI 0853-1712-1219. (TANPA TUMBAL/AMAN)

Dr Purva Pius said...

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

Unknown said...

We Offers Financial Consulting To Client, Companies Seeking Debt / Loan Financing And Seeking For Working Capital To Start A New Business Or To Expand Existing Business. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: SuiteCapitals@gmail.com ( SuiteCapitals@post.com )

Do You Need A Loan To Consolidate Your Debt At 1.0%? Or A Personal Loans * Business Loans etc. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: SuiteCapitals@gmail.com ( SuiteCapitals@post.com )

We Have Loan Programs Tailored For Any Profile And You've Come To The Right Place To Satisfy Your Business Needs. If Your Company Or You Know Of Any Company With Viable Projects / Proposals That Needs Financing, Kindly Write Us With The Loan Requirement. Please, Contact Us For More Information: SuiteCapitals@gmail.com ( SuiteCapitals@post.com )

Do You Need A Loan To Consolidate Your Debt At 1.0%? Or A Personal Loans * Business Loans etc. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: SuiteCapitals@gmail.com ( SuiteCapitals@post.com )

We Offers Financial Consulting To Client, Companies Seeking Debt / Loan Financing And Seeking For Working Capital To Start A New Business Or To Expand Existing Business. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: SuiteCapitals@gmail.com ( SuiteCapitals@post.com )

Kindly write us back with the loan information;
- Complete Name:
- Loan amount needed:
- Loan Duration:
- Purpose of loan:
- City / Country:
- Telephone:
- How Did You Hear About Us:

Do You Need A Loan To Consolidate Your Debt At 1.0%? Or A Personal Loans * Business Loans etc. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: SuiteCapitals@gmail.com ( SuiteCapitals@post.com )

We Offers Financial Consulting To Client, Companies Seeking Debt / Loan Financing And Seeking For Working Capital To Start A New Business Or To Expand Existing Business. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: SuiteCapitals@gmail.com ( SuiteCapitals@post.com )

Unknown said...

Are You A Business Man Or Woman? Are You In Any Financial Mess Or Do You Need Funds To Start Up Your Own Business? Do You Need A Loan To Start A Nice Small Scale And Medium Business? Do You Have A Low Credit Score And You Are Finding It Hard To Obtain Capital Loan From Local Banks And Other Financial Institutes?. - Intermediaries / Consultants / Brokers Are Welcome To Bring Their Clients And Are 100% Protected. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: CYSCredits@Post.com ( CYSCredits@Asia.com )

We Like To Inform You That Our Main Goals Are To Help Companies And Entrepreneurs Raise Their Business To New Heights By Investing, Consulting And Raising Capital Without Bank Lending. We Are Qualified In All Aspects Of Financing, Banks And Asset Based Lending. We Have The Ability To Handle All Aspects Of The Financial Needs And Challenges Of Our Clients, Including; Real Estate Investment And Any Other Large Variety Of Sectors That Need Financing. - Intermediaries / Consultants / Brokers Are Welcome To Bring Their Clients And Are 100% Protected. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: CYSCredits@Post.com ( CYSCredits@Asia.com )

WE OFFER ALL KIND OF LOANS - APPLY FOR AFFORDABLE LOANS.

Do You Need A Loan To Consolidate Your Debt At 1.0%? Or A Personal Loans * Business Loans etc. - Intermediaries / Consultants / Brokers Are Welcome To Bring Their Clients And Are 100% Protected. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: CYSCredits@Post.com ( CYSCredits@Asia.com )

- Complete Name:
- Loan amount needed:
- Loan Duration:
- Purpose of loan:
- City / Country:
- Telephone:
- How Did You Hear About Us:

Do You Need A Loan To Consolidate Your Debt At 1.0%? Or A Personal Loans * Business Loans etc. We Offers Financial Consulting To Client, Companies Seeking Debt / Loan Financing And Seeking For Working Capital To Start A New Business Or To Expand Existing Business. Intermediaries / Consultants / Brokers Are Welcome To Bring Their Clients And Are 100% Protected. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: CYSCredits@Post.com ( CYSCredits@Asia.com )

Widya Okta said...

Saya Widya Okta, saya ingin bersaksi tentang pekerjaan baik Tuhan dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata itu, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka mencari pinjaman di antara Anda? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman palsu di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu.

Saya telah menjadi korban penipuan pinjaman 6-kredit, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan seorang teman saya yang saya jelaskan situasinya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan yaitu SANDRAOVIALOANFIRM.

Saya mendapatkan pinjaman saya sebesar Rp900.000.000 dari SANDRAOVIALOANFIRM sangat mudah dalam 24 jam yang saya lamar, Jadi saya memutuskan untuk membagikan karya baik Tuhan melalui SANDRAOVIALOANFIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta saran Anda jika Anda membutuhkan pinjaman, Anda sebaiknya menghubungi SANDRAOVIALOANFIRM.

Email: sandraovialoanfirm@gmail.com
Nomor kontak dewan direksi: +12512278012
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (widyaokta750@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

Hasna Fadlika ( Terima kasih Rika Anderson membiayai investasi untuk pinjaman Medis dan Bisnis yang cepat ) Allah bless Rika Anderson for quick Medical and Business loan said...

Terima kasih Tuhan ketika saya berpikir bahwa semuanya sudah selesai dengan saya. Bunda Rika Rika Anderson datang untuk menyelamatkan saya. Saya Hasna Fadlika dari Jl Kebon Cau No. 125 Jarkata Indonesia. Saya sangat berhutang budi kepada orang-orang yang saya pinjam uang dari geng terhadap saya dan kemudian membuat saya ditangkap karena hutang saya.

Saya ditahan selama berbulan-bulan sehingga saya diberi waktu untuk membayar hutang saya ketika saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk melunasi semua hutang yang saya ambil.

Saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditor online yang sah jadi saya harus mencari karena melalui blog saya saya berulang kali tertipu tetapi ketika saya menemukan Mrs. Rika Anderson, CEO RIKA ANDERSON LOAN COMPANY, Tuhan mengarahkan saya untuk mencari melalui blog karena pertemuan saya dengan ibu benar-benar sebuah mukjizat karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak penderitaan sehingga dia mengarahkan saya kepada ibu saya.

Saya mengajukan pinjaman dan setelah beberapa jam pinjaman saya diproses oleh Dewan tanpa jaminan dan dalam waktu empat jam, saya dikreditkan dengan jumlah persis yang saya minta Rp. 50.000.000. Semua ini tanpa agunan tambahan sama seperti saya berbicara kepada Anda sekarang bahwa saya telah mampu menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri.

Saya tidak perlu bantuan dari orang lain sebelum memberi makan atau membuat keputusan keuangan apa pun. Saya tidak punya urusan dengan polisi lagi. Saya sekarang seorang wanita yang mandiri dan bahagia dengan keluarga saya. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya, silakan hubungi ibu Rika. melalui WhatsApp +19147057484 atau melalui email perusahaan: (rikaandersonloancompany@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan kenyataan bahwa di dunia yang bermasalah ini, Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda menangani gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara.

Saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ms. Rika Anderson di alamat di atas sehingga Anda dapat mengatasi krisis keuangan dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya melalui email berikut: (hasnafadlika17@gmail.com) selalu bersikap positif dengan Ms. Rika Anderson, dia akan melihat Anda melalui semua tantangan keuangan Anda dan kemudian memberi Anda tampilan keuangan baru.

silakan hubungi ibu Rika. melalui Panggilan: +1 (518) 360-2491
Whatsapp: +15183602491 atau melalui email perusahaan: (rikaandersonloancompany@gmail.com)